|
Yhteystiedot |
|
 |
|
 |
Ismo
Kolari
Kuokkamaantie 4a
33800 TAMPERE
puh. 050-592 9259
ismo.kolari@kalatalo.fi
kuhamaa.fi – Pirkanmaan kalastusmatkailusivut
zanderland.fi – Kv. kalastusmatkailusivut
kalapassi.fi – Kalastuslupien verkkokauppa
kalatalo.fi – kalatalouskeskuksen kotisivut
kalastuksenvalvoja.fi – sähköinen kalastuksenvalvontatyökalu |
|
Pirkanmaan kalastusmatkailuhankkeita 1998–2012: |
|
 |
 |
|
|
Hanke päättyi vuonna 2012 |
|
|
|
|
|
|
ZANDERLAND
2006-2007 |
 |
|
Hankkeen loppuraportti |
|
|
Zanderland-tunnelmia 2006 |
|
|
Zanderland-tunnelmia 2007 |
|
|
|
|
|
Hanke päättyi
vuonna 2007 |
|
|
Zanderland-hanke kehitti Pirkanmaan kalastusmatkailutarjontaa ja
-tuotteita pääkohteenaan kalastusohjelmapalvelu- ja majoitusyritykset ja
matkanjärjestäjät. Hankkeen tavoitteet: Nostetaan alan yritysten
valmiutta etenkin kansainvälisten asiakkaiden palveluun ja lisätä
kalastusmatkailijavirtaa Itämeren lähimarkkina-alueelta. Pirkanmaan
kohteet ja palvelut saatetaan kv. matkanjärjestäjien myyntiin ja
lisätään alueelle saapuvien omatoimisten, mm. halpalentoyhteyksiä
hyödyntävien kalastusmatkailijoiden määriä sekä vahvistetaan maakunnan
kalastuksellista vetovoimaa ja tunnettavuutta.
Tavoitteiden saavuttamiseksi toteutettiin
seuraavat päätoimenpiteet:
1. Laadun ja palvelujen parantaminen, sisältäen yrittäjien turvallisuus- ja
kielikoulutusta sekä innovatiivista tuotekehitystä ja asiakkuustyötä.
2. Ulkomainen kuluttajamarkkinointi, johon kuuluu mm. kansainvälisen median
tutustuttamismatkoja kalastuskohteisiimme ja yrityksiin ja esiintymisiä
ulkomaisilla kalastus- ja matkailumessuilla sekä tarvittavan
markkinointimateriaalin tuottamista ja jakelua.
3. Matkanjärjestäjäkontaktien luominen ja myynnin aktivoiminen toteutetaan
tiiviillä yhteistyöllä incoming- ja myyntiyhtiöiden kanssa niiden
kalastuksellista tietämystä lisäten ja matkanjärjestäjä-kiertueita
järjestämällä.
4. Kotimaisen kuluttaja- ja yritysmarkkinoinnin kulmakivinä ovat tarkkaan
valitut messutapahtumat, kalastusinfo tärkeimmissä matkailuesitteissä sekä
internet ja muut mediat.
5. Yhteistyötä ja tiedonvälitystä lisätään kalastus- ja matkailualan
toimijoiden kesken.
Hankkeen tuloksena Pirkanmaan
kalastusmatkailuyritysten liikevaihto nousee, toiminnan laatu paranee ja
alan työllistävyys lisääntyy. |
|
Zanderland-hanketta rahoittivat Pirkanmaan TE-keskus (Etelä- ja Länsi-Suomen
maaseutuohjelma ELMA), Pirkanmaan
matkailuyrittäjät, Ruoveden ja Vilppulan kunnat, Mäntän, Tampereen, Vammalan
ja Virtain
kaupungit sekä
Virtain,
Ruoveden-Kuoreveden,
Näsijärven,
Längelmäveden,
Roineen-Mallasveden-Pälkäneveden,
Kyrösjärven ja
Vammalan seudun
kalastusalueet. |
|
KUHAMAA-HANKKEET 1998-2006 |
|
|